Allmän information

Koppla med Telelo

Mobiltäckning

Vi är en fristående teleoperatör som opererar i Telias mobila nät. Har du täckning där du bor? Se täckningskartan här

Hemligt och dolt nummer

Hemligt nummer och dolt nummer fungerar på lite olika sätt. Det här är viktigt att veta om hemligt respektive dolt nummer:

Hemligt nummer är en permanent lösning som innebär att ditt nummer inte syns hos nummerupplysningen när någon söker på ditt namn. Om du inte vill att ditt mobilnummer ska vara tillgängligt för allmänheten är det hemligt nummer som gäller. Kontakta kundservice för att beställa denna kostnadsfria tjänst.

Dolt nummer innebär att ditt mobilnummer inte visas när du ringer till någon. Det går att ställa in manuellt på dem flesta mobiltelefoner, se manual för din mobil. För enstaka samtal kan du tillfälligt dölja ditt mobilnummer genom att trycka # 31 # före numret till den du ringer.

Tänk på att ditt telefonnummer fortfarande kommer att synas hos mottagaren när du skickar SMS eller MMS – både med hemligt och dolt nummer.

Portering

Vid portering av ditt mobilabonnemang från annan operatör så skickas ett SIM-kort med ett tillfälligt nummer hem till dig direkt efter beställning. På så sätt kan du välja att börja använda våra tjänster direkt. När porteringen är klar så slutar ditt gamla SIM-kort att fungera och ditt ordinarie mobilnummer har flyttats över till det nya SIM-kortet och ersatt det tillfälliga numret. Vid eventuella behov av en särskild fullmakt/eller åtaganden för portering kommer en blankett skickas till er som ni fyller i och skickar tillbaka till oss.

Surfhastighet

Normalhastighet för överföring av data är 7,2 mb/s nedlänk och 1, 4 mb/s upplänk.

Bindningstid och uppsägningstid

Bindningstiden på våra abonnemang varierar beroende på vad som har avtalats att det ska ingå i avtalet. Vi tillämpar 0 – 24 månaders bindningstider med en uppsägningstid om 1 månad. Detta innebär att avtal med bindningstid tidigast kan sägas upp 1 månad innan bindningstiden löper ut. Efter bindningstiden så omvandlas avtalet till ett tillsvidareavtal med 1 månads uppsägning.

Har du frågor?

Ring: 0775-17 09 70
Mån-Fre: 09:00-15:00
Lunchstängt 12:00-13:00

Täckningskarta

Här fungerar mobilen
Du kan ringa med Telelo nästan överallt.

Inställningar

SMS/MMS
Här hittar du inställningarna som gör att allt fungerar som det ska.

Frågor & svar

Frågor & funderingar
Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna.

Om Telelo

Telelo är din personliga mobilleverantör, vi jobbar för sjyssta villkor och ett nära samarbete med kund. Vi använder Telias nät som innebär hög garanti.
Har du frågor? Ring 0775-17 09 70 så hjälper kundservice dig.